Dela nyhet
Sammanfattning från föräldramötet 19 april
20 apr 2023 0 kommentarer
Första utomhusträningen för säsongen genomfördes onsdag 19 april, och det var väldigt roligt att se den stora uppslutningen. Direkt efter träningen genomfördes ett föräldramöte med syfte att sprida lite information om kommande säsong. Nedan följer en sammanfattning gällande informationen som delades på mötet:
1. Träningstider
Denna säsong har vi blivit tilldelade två dagar i veckan, en tidig och lite senare tid. Träning sker måndagar 18:30-19:30 samt onsdagar 17:15-18:15. Dessa ordinarie tider drar igång med start måndag 8 maj och avslut onsdag 14 juni.
Dock har vi inledningsvis ytterligare två träningar (26/4 och 3/5) på konstgräs, vilket sker onsdagar 17:00-18:00.
Vill slå ett slag för att använda TBIS.nu och vår lagsida, alternativ Svenskalag-appen för att enkelt ha koll på lagets kalender och se säsongens aktiviteter.
2. Sammandrag
Vi kommer spela sammandrag 5-manna i år och har inledningsvis tre tillfällen fram till midsommar. Vi kommer att spela söndag 7 maj hos TIF, lördag 13 maj hos Upphärad och söndag 4 juni hos Sjuntorp.
Viktigt att komma ihåg är att föreningen förser barnen med en nummertröja till sammandragen, medan strumpor och skjorts tar ni med själva. I samband med betalt medlemsavgift ska ni ha fått strumpor och skjorts tilldelade. Benskydd är obligatoriskt!
I samband med anmälan får ni gärna använda kommentarsfältet för att skriva om ni önskar skjuts och för hur många i så fall, så ska vi försöka ordna så att det går att samåka.
3. Betydelsen av anmäla deltagande
När vi ska spela sammandrag är det av stor betydelse att anmäla deltagande eller inte. Utifrån hur många som kan vara med kommer vi sätta upp rätt antal lag och förmedla detta vidare till värdföreningen för respektive sammandrag. Vi uppskattar även om man kan vara noggrann med detta inför träningarna också, vilket ger oss tränare bättre möjlighet att planera övningar efter antal deltagare.
4. Städdag lördag 22 april
Vill påminna om städdagen nu på lördag 22 april klockan 10:00-13:00. Vad vi vet just nu är vårt område att köra släpkärra med skräp till återvinningen samt trimma lite kantgräs - inga speciella verktyg krävs för att komma. Detta brukar kunna vara en rolig dag även för barnen som kan spela lite extra fotboll.
5. Kioskansvar
I samband med skapande av lag ställer föreningen krav på oss genom bl.a. kioskansvar samt försäljning av lotter. Men detta ger i sin tur återbäring tillbaka till laget, vilket vi kan nyttja till ex. cup eller något annat som barnen vill göra.
Denna säsongen är vårt ansvar inte alltför tungt, men likväl ska vi bemanna kiosken under klassbollen 27 maj klockan 9:00-12:00 samt öppna och stänga kiosken helgen 2-3 oktober.
På föräldramötet gavs det tillfälle att boka upp sig för olika kiosktider. Klassbollen delas in två tider med vardera 90 minuter. Det uppskattas att det var några som direkt anmälde sig kiosken. Men dessvärre krävs det fler personer för att laget ska uppfylla vårt ansvar. Det kommer strax gå ut kallelser med uppmaning att anmäla sig kioskansvar. Lyckas vi inte fylla upp tiderna kommer vi att gå bokstavsordning uppifrån och ner och på det sättet bemanna kiosken, och eventuella ersättare ansvarar ni själva för. Nästa säsong fortsätter vi på listan.
6. Anhöriglista
För att underlätta eventuella kioskbyten eller rent allmänt kunna nå andra föräldrar kommer vi att skapa en anhöriglista som blir låst inom laget. Där får man om man vill fylla i namn och nummer.
Har ni frågor är det bara att ta kontakt med någon av oss i samband med träning, eller kolla vår lagsida och därigenom kolla våra kontaktuppgifter.
Med Vänliga Hälsningar,
Ledarna P15 genom Johan Kårebrand
Kommentarer