Dela nyhet
Sammanfattning Föräldramöte 17 april
17 apr, 21:05 0 kommentarer
Sammanfattning av föräldramötet 17 april.
Träningstider
Denna säsong har vi blivit tilldelade två dagar i veckan, en tidig och en sen tid.
Träning sker Tisdagar 17:15-18:30 och Torsdagar 18:00-19:15 på Trollevi, dvs samma plan som vi tränade på under fjolåret. Torsdagsträningarna kommer vi att dela Trollevi med F15 men kommer även att ha tillgång till en del av Ollevi.
Dessa ordinarie tider drar igång så fort vi får klartecken att gå på gräsplanerna. Vi meddelar när det är dags. Vi kör sedan träningar fram till 27 juni och gör sedan ett uppehåll fram till 13 augusti när vi drar igång igen efter sommarlovet.
Innan vi får tillgång till gräsplanerna har vi under veckorna 16-18 träningstid på konstgräset, Fredagar kl.17-18.
OBS! Benskydd är obligatoriskt, både på träning och match!
Vill slå ett slag för att använda TBIS.nu och vår lagsida, alternativ Svenskalag-appen för att enkelt ha koll på lagets kalender och se säsongens aktiviteter. Via vår lagsida kan ni även hitta kontaktuppgifter till oss ledare och övriga deltagare (målsmän) i truppen.
Sammandrag
Vi kommer spela sammandrag 5-manna i år och har fyra tillfällen innan sommaruppehållet.
Datum och spelplatser är:
Lördag 4 maj hos Skoftebyn
Söndag 19 maj hos Vänersborgs FK
Söndag 2 juni hos Sjuntorp
Söndag 16 juni hos IFK Trollhättan.
Efter sommaruppehållet har vi tre sammandrag som kommer att spelas:
Lördag 17 augusti hos Wargöns IK
Söndag 8 september hos Trollhättans FK
Söndag den 22 september här på Torsbovallen
Vi kommer att spela 3-4 matcher per sammandrag och alla kommer att få pröva olika positioner. Lagindelning kommer att variera mellan sammandragen, vi ledare delar in och förmedlar vilket lag som gäller i samband med att respektive sammandrags spelschema släpps.
När vi ska spela sammandrag är det av stor betydelse att svara på kallelsen och anmäla om man kan deltaga eller inte. Utifrån hur många som kan vara med kommer vi sätta upp rätt antal lag och förmedla detta vidare till värdföreningen för respektive sammandrag.
Kallelse till sammandrag kommer att skickas ungefär 2 veckor innan sammandraget och behöver besvaras cirka en vecka innan sammandraget.
Vi uppskattar även om man kan vara noggrann med att svara på kallelser inför träningarna också, detta ger oss tränare bättre möjlighet att planera övningar efter antal deltagare.
Viktigt att komma ihåg är att föreningen förser barnen med en matchtröja till sammandragen men ni tar med de strumpor och shorts ni blivit tilldelade efter att ha betalat medlemsavgiften.
De som inte fick sina strumpor och shorts på föräldramötet kommer få dessa i samband med kommande träningstillfällen.
Spelregler sammandrag finns att läsa på TVG-Alliansens hemsida.
Evenemangsansvar
Först och främst vill vi påminna om TBIS städdag den 21/4 kl.10-13.
P16 har ansvar för att plocka skräp utanför och innanför staketen runt hela Torsbovallen, grusparkeringen och konstgräsplanen.
Vi möts vid gamla entren mot Kirtenvägen kl.10. Städdagen är utöver övriga evenemangsansvar som vi har under säsongen.
I samband med att P16 nu är ett lag ställer föreningen krav på oss genom bl.a kioskansvar.
Klassbollen
Denna säsong ska vi bemanna tre kiosker under klassbollen 25 maj klockan 9:00-12:00, öppna och stänga kiosken i klubblokalen under v.21 samt att vi har kioskansvar under sammandraget den 22 september.
Vi har valt att dela upp vårt kioskpass i två kortare pass; 9:00-10:30 och 10:30-12:00.
Totalt behöver vi 16 personer som ställer upp och bemannar de tre kioskerna.
Kioskansvar vecka.21
I skrivandets stund ser det ut som att vi behöver öppna och stänga kiosken under tisdag, torsdag och söndag. Då det är ungdomsmatcher som spelas kommer kiosken inte behöva vara bemannad. Läs mer om kioskansvar via länken under dokument.
Tisdag 21/5 – Ingen ungdomsmatch inplanerad men fotbollskul som brukar locka mycket folk
Torsdag 23/5 – Matcher med start 18:30. Kiosköppning 17:30 och stängning 21:30. Kiosken lämnas obemannad.
Lördag 25/5 – Klassbollen. Separat schema gäller
Söndag 26/5 - Matcher med start kl.11:00. Kiosköppning kl. 10:00 och stängning 19:30.
Påfyllning kommer behövas under dagen. Kiosken obemannad
För att boka upp sig på olika kiosktider går ni till listan som heter ”Evenemangsansvar P16” under dokument här på P16:s sida.
Observera att man måste vara inloggad för att kunna se länkar och dokument.
Deadline för att skriva upp sig för klassbollen och kioskansvar v21 är 10 maj. Finns det efter det platser som ej har blivit fyllda kommer vi att fylla upp tiderna i bokstavsordning (baserad på barnets förnamn) uppifrån och ner. Eventuella ersättare ansvarar ni själva för att ordna.
En kontaktlista för samtliga i laget finns att hitta via länken i dokument.
Vi återkommer om kioskansvaret för sammandraget i september när vi har mer info om hur många som behövs för att fylla behovet samt vilka tider som gäller.
Nästa säsong fortsätter vi på listan så de som blir utan den här säsongen står på tur då.
Har ni frågor är det bara att ta kontakt med någon av oss i samband med träning alternativt kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna på lagsidan.
Ledarna P16
Kommentarer